Aktualności
27 Wrzesień 2019

Relacja z 13. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO | AmberExpo – Gdańsk

Targi TRAKO w Gdańsku są największą, a zarazem najbardziej prestiżową imprezą związaną z branżą transportu szynowego w Polsce. Wydarzenie określa się mianem drugiego pod względem rozpoznawalności w Europie. Impreza została podzielona na części: wystawienniczą i konferencyjną. W części wystawienniczej polscy, europejscy i światowi liderzy branży prezentują aktualne rozwiązania techniczne, infrastrukturalne oraz systemowe przemysłu kolejowego. Uczestnicy mogą wziąć udział w części konferencyjnej, na której przedstawiciele nauki i biznesu rozmawiają o nowych regulacjach prawnych, normach i rozwiązaniach technologicznych.

Tegoroczne 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe trwały od 24 do 27 września 2019 roku. W wydarzeniu jako wystawcy wzięły udział firmy z ponad 30 krajów (łącznie wystawców było ponad siedmiuset) w tym firma KOMES Sp. z o.o.

W tym roku organizatorzy oddali do użytku 4 dodatkowe namioty wokół głównej hali, w których prezentowane były m.in. tramwaje Pesy. Na targach ułożonych zostało ponad 1000m torowiska. Skala ta świadczy o rosnącej randze wydarzenia na świecie i dużemu zapotrzebowaniu na usługi związane z branżą kolejową.
Uczestnicy mogli korzystać z szeregu atrakcji, takich jak: symulator lokomotywy, kawa w zabytkowym kawiarnianym wagonie czy obejrzenie zabytkowego wagonu Carl Weyer.




W budynku konferencyjnym AmberExpo odbyło się ponad 60 wydarzeń, w tym: szkolenia, konferencje, prezentacje czy seminaria. Swoje wydarzenie zorganizowała firma KOMES Sp. z o.o. Prelegentem był CEO firmy dr inż. Piotr Harnatkiewicz. Konferencja dotyczyła nowego standardu w Unii Europejskiej EN 17149 dla pojazdów szynowych. Prelegent na konferencji szeroko omówił zagadnienie, podkreślając, że już w tym roku swoją premierę (w Polsce!) będzie miała nowa wersja oprogramowania CAE LIMIT pozwalające na pracę z nowym standardem (szczegóły już wkrótce).

„Nowa norma w procesie projektowania pozwoli inżynierom zbliżyć się do rzeczywistych warunków eksploatacji i tym samym udzielić odpowiedzi na temat zakładanego czasu eksploatacji badanych konstrukcji” – podkreślił dr inż. Piotr Harnatkiewicz.
Konferencja zgromadziła kilkudziesięciu uczestników, którzy aktywnie uczestniczyli w dyskusji.


Szerzej o nowej normie można przeczytać we wrześniowym wydaniu: Projektowanie i Konstrukcje Inżynierskie – LINK w artykule „Trwałość pojazdów szynowych”.