

Tłumienie to właściwość ograniczająca ruch obiektu. W zależności od źródła, wyróżnia się następujące typy tłumienia:
Z drugiej strony, tłumienie może być podzielone na dwa przypadki: przypadek, w którym obszar tłumienia występuje na całym obszarze obiektu, oraz przypadek, w którym obszar tłumienia występuje częściowo.
Spis treści
Spośród wymienionych wyżej typów tłumienia, tłumienie płynu jest rozproszone na całym obszarze cieczy, natomiast tłumienie strukturalne i tłumienie cierne są ograniczone do materiału wykazującego tłumienie oraz do konkretnego obszaru, w którym występuje tarcie. Z drugiej strony, amortyzator przymocowany do zawieszenia w celu redukcji drgań pojazdu przekazuje siłę tłumiącą w jednym punkcie samochodu. Tłumienie rozproszone na całym obszarze lub częściowym obszarze, o którym mowa powyżej, jest obliczane jako macierz tłumienia w analizie numerycznej i zawarte w równaniu macierzowym. Jednak, jeśli urządzenie tłumiące jest przymocowane do punktu na obiekcie, jak na przykład zderzak, należy użyć elementu tłumiącego, aby odzwierciedlić tłumienie przekazywane do obiektu.
W związku z tym element tłumiący jest używany do odzwierciedlenia efektu tłumienia urządzenia tłumiącego w modelu analizy dynamicznej. Jednostką współczynnika tłumienia jest siła podzielona przez prędkość i nie jest on używany w analizie statycznej. Element tłumiący może również przenosić obciążenia osiowe i skrętne i jest zwykle stosowany zamiast zewnętrznego urządzenia tłumiącego. Większość komercyjnych programów do analizy metodą elementów skończonych, które umożliwiają analizę dynamiczną, oferuje te współczynniki tłumienia.

